Největší propad zaznamenala značka v první polovině minulého roku.
Čínský a americký trh dopomohly luxusní italské značce Giorgio Armani k meziročnímu zvýšení prodeje v 1. pololetí o 34%. Značka však očekává, že její potrvá minimálně jeden rok, dokud se zcela zotaví z důsledků pandemie. „Naším cílem je návrat k úrovni před pandemie v roce 2022 s konsolidovanými tržbami ve výši více než dvě miliardy eur,“ cituje agentura Reuters výkonného ředitele Giorgia Armaniho.
Sorry, the video player failed to load. (Error Code: 101102)
Konsolidované čisté tržby loni meziročně klesly o 25% na 1,6 miliardy eur, přičemž největší propad zaznamenala značka v první polovině minulého roku. Prodej luxusního zboží loni poprvé výrazně klesl, když Lockdown způsobily nucené zavření kamenných prodejen a mezinárodní turistický ruch prakticky zcela ustal.
Milánská společnost nezveřejňuje údaje o celkovém půlročním prodeji, ale uvedla, že dosavadní trend naznačuje příznivější scénář vývoje zisků na tento rok. Armani loni vykázal konsolidovaný čistý zisk 90 milionů eur a provozní ztrátu (EBIT) 29 milionů eur.
Armani dále oznámil výrazné zlepšení jeho finanční pozice v 1. pololetí, přičemž disponuje hotovostí nebo ekvivalentem hotovosti v hodnotě 1,088 miliardy eur. To podle prohlášení firmě „poskytuje dostatek finančních zdrojů pro středně- až dlouhodobou stabilitu a rozvoj“.